Centralist Meldkamer en Servicecentrale

Westvlietbewaking beschikt over een eigen dag en nacht bemande meldkamer / servicecentrale.  Als Centralist Meldkamer en Servicecentrale  zorg je o.a. voor de aansturing van onze alarmopvolgings- en mobiele surveillancedienst maar fungeer je ook als centraal meldpunt voor bedrijven, gemeenten en organisaties die medewerkers aan het werk hebben buiten kantooruren of indien er helemaal geen centraal meldpunt voor de medewerkers aanwezig is. Ook voert de servicecentrale  o.a.  telefoonservice, bereikbaarheidsdiensten en wekservice uit.

Ter aanvulling op het huidige centralistenteam zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gemotiveerde Centralist Meldkamer en Servicecentrale die een passie heeft voor het beveiligingsvak en deze passie ook kan overbrengen en terug kan laten komen in de dienstuitvoering.

Werktijden liggen op werkdagen tussen ca. 14:00 uur – 08:00 uur en op weekeinddagen en feestdagen tussen: 00:00 uur – 24:00 uur.

De functie Centralist Meldkamer en Servicecentrale heeft een urengarantie van minimaal 144 uur per periode (4 weken).

Heb je interesse in de functie Centralist Meldkamer en Servicecentrale (144 uur) ? Reageer dan d.m.v. een persoonlijke email met CV op deze vacature of vul het online sollicitatieformulier in.

Werkzaamheden Centralist Meldkamer en Servicecentrale

De werkzaamheden van een Centralist Meldkamer en Servicecentrale zijn zeer divers en niet allemaal te beschrijven. De kerntaken zijn o.a.

  • Aannemen van alle binnenkomende meldingen.
  • Beoordelen van de meldingen conform de geldende instructies en procedures.
  • Classificeren, prioriteren en vastleggen van meldingen
  • Uitgeven van alarmmeldingen en ondersteunen van de inzet.
  • Coördineren van de communicatie via portofoon en telefoon.
  • Vastleggen van de relevante informatie tijdens en na een melding.
  • Afhandelen van (hulp)vragen vanuit o.a. de surveillancedienst, objectbeveiligers en klanten.
  • Monitoren, coördineren de werkzaamheden surveillancedienst en stuurt deze actief aan.
  • Het werken met de diverse systemen op de meldkamer. In Q3 2019 word op de meldkamer het bestaande softwarepakket vervangen door SEQURIX.
  • Zorg dragen voor een vlotte dienstwissel surveillancedienst.
  • Als centralist heeft U een leidinggevende, coördineerde rol. U bent het aanspreekpunt voor de organisatie na kantoortijden.
  • Als centralist valt U onder de Operationele Dienst en draagt U verantwoording af aan de Coördinator Operationele Dienst en/of aan de Operationeel Directeur.

Wat vragen wij  aan een Centralist Meldkamer en Servicecentrale :

  • Een beveiligingsdiploma. (Beveiliger 2 of gelijkwaardig).
  • Bij voorkeur een aanvullende opleiding (Beveiliger 3, BoCa of Voca)
  • Een Rijbewijs B.
  • Een onbesproken gedrag (een antecedentenonderzoek is verplicht).
  • Flexibele instelling en bereid om in wisseldiensten te werken.
  • Je bent stressbestendig en kan werken onder tijdsdruk.
  • Je hebt interesse en ervaring in het werken met de bestaande en nieuwe geautomatiseerde systemen en office.
  • Uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands en Engels.
  • Dienstverlenende instelling en goede contactuele eigenschappen.
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.
  • Je bent  volcontinue beschikbaar (dag/avond/nacht/ weekend).
  • Een aantal jaar ervaring
  • Je woont max. 15 kilometer rondom onze vestiging.

Wat bieden wij :

  • Een contract van minimaal 144 uur per periode (4 weken).
  • Geen payroll en/of uitzendconstructie.
  • Salaris conform CAO Particuliere Beveiliging.
  • Veelzijdig werk in een dynamische omgeving.
  • Inplanning / rooster conform de CAO

Centralist Meldkamer en Servicecentrale

Terug naar hoofdmenu ?